آهنگ هاي ايراني آهنگ هاي ايراني .

آهنگ هاي ايراني

10 اشتباهي كه با گوگل آناليتيكس انجام مي دهيد!

 اگر شما مدير يك وب سايت هستيد و از گوگل آناليتيكس استفاده نمي كنيد، به زودي بهترين فرصت ها را براي شناسايي پتانسيل وب سايت خود از دست مي دهيد. اين يك اخطار جدي است. در ادامه همراه ما باشيد... 

معرفي گوگل آناليتيكس  Google Analytics 

گوگل آناليتيكس بارها و بارها ثابت كرده است كه يكي از بهترين ابزارهاي بازاريابي اينترنتي (آنلاين) است. اين ابزار با گزارش هاي دقيق و كاربر پسند خود در مورد آنچه در وب سايت شما اتفاق مي افتد، توضيح مي دهد.

به همين دليل است كه گوگل آناليتيكس يك ابزار عالي و قدرتمند براي بازاريابان اينترنتي است، تا بدانند مخاطبانشان، چه كساني هستند ؟ چه رفتارهايي دارند ؟ و با چه استراتژي هايي به سمت كسب و كار اينترنتي آنها قدم بر مي دارند و از همه مهمتر چه چيزي نيستند! 

از آنجايي كه اين ابزار بسيار مفيد است، خيلي مهم است كه به طور صحيح از آن براي رسيدن به موفقيت خود در وب و حفظ كاربران استفاده شود. در اين مقاله برخي از اشتباهات رايج گوگل آناليتيكس را مورد بررسي قرار مي دهيم تا بتوانيد با دانستن اين نكات تصميم بهتر و قطعي براي حفظ مشتريان و آناليز آنها در وب بگيريد، تا بتوانيد كسب و كار اينترنتي خود را توسعه دهيد. 

 

1- در وهله اول از گوگل آناليتيكس حتما استفاده كنيد

بهتر است قبل از شروع، به آماري كه در اختيارتان قرار دهيم توجه داشته باشيد، تعداد 30 تا 50 ميليون وب سايت از ابزار گوگل آناليتيكس Google Analytics استفاده مي كنند، اگر وب سايت شما در بين آنها قرار ندارد، يكي از بهترين موقعيت ها براي تجزيه و تحليل ترافيك وب سايت خود و همچنين بررسي رفتار كاربران با سايت خود را از دست مي دهيد.

بدون استفاده از پلت فرم گوگل آناليتيكس ، يا هر ابزار تحليل و آناليز ديگري در وب سايت خودتان، تقريبا نمي توانيد متوجه شويد كه چه استراتژي هايي بايد به كار ببريد تا موفق شويد، و اين استراتژي ها چگونه كار مي كنند. و چه چيزي باعث جذب كاربران به وب سايت شما مي شوند.

با نگاه كردن به گزارشات هر صفحه سايت مي توانيد بررسي كنيد، كه كاربران از چه محتواهايي كه درج كرده ايد بازديد كرده اند و مورد پسند آنها واقع شده است. همينطور نيز مي توانيد مشاهده كنيد كه چه محتوايي مورد استقبال قرار نگرفته است تا سريعا بر روي آن تغييرات را اعمال كنيد و يا يك استراتژي مناسب براي محتواي خود بچينيد تا مجددا توسط كاربران ديده شود. 

2- فيلتر كردن داده هاي داخلي و خارجي در گوگل آناليتيكس را فراموش نكنيد

براي سايت سازمان، شركت و كسب و كار شما، ممكن است هزاران بازديد از صفحات سايت، از طرف كارمندان و پرسنل خود سازمان باشند، كه اين اتفاق اطلاعات و آمار و ارقام شما را در زماني كه نياز به تجزيه و تحليل داريد خراب مي كند.

همينطور باعث مي شود كه يك رفتار نادرست از كاربران را ببينيد و سريعا تصميم بگيريد. بنابراين پيشنهاد مي كنيم از فيلترها در گوگل آناليتيكس استفاده كنيد و داده هايي كه مرتبط با كارتان نيست را سريعا حذف كنيد تا در زمان آناليز دچار مشكل نشويد. 

3- فيلتر كردن ترافيك هرزنامه ها در گوگل آناليتيك

در يك مجله اي مطالعه مي كردم كه 4 درصد از ترافيك كل اينترنت از اسپم آمده است. اين شايد به نظر خيلي ها يك درصد پايين و كوچك برسد، اما مي تواند به تعداد قابل توجهي وب سايت شما را در وب به صورت وب سايت زرد ترجمه كند، و به كاربران نمايش دهد و ربات هاي گوگل را دچار مشكل كند.

اگر از ابزارهاي قدرتمندي براي جلوگيري از اسپم براي وب سايت خود استفاده نكرده ايد، سريعا عجله كنيد و دست به كار شويد و در اولين مرحله خواهان بررسي وجلوگيري از ترافيك هرزنامه ها باشيد تا اطلاعات خودتان را دقيق حفظ كنيد.

يكي از راه هاي اين كار استفاده از بخش ارجاعات هرزنامه در گوگل آناليتيكساست. كه مي توانيد به بخش Analytics Edge در گوگل آناليتيكسمراجعه كرده و اين تنظيمات را انجام دهيد. 

4- سوءاستفاده از پارامترهاي رديابي يا UTM در گوگل آناليتيكس

يك پارامتر UTM در گوگل آناليتيكس يك تگ است كه مي توانيد به URL ها اضافه كنيد، تا به شما كمك كند و ببينيد كه جايي ترافيك وب سايت شما از آن مي آيد، در چه وضعيتي قرار دارد. به عنوان مثال اگر شما تبليغات خود را در وب سايت هاي مختلف قرار دهيد، با استفاده از پارامترهاي UTM به شما نشان داده مي شود، كه تبليغات چه ترافيك هايي را به سمت سايت شما انجام داده است. به اين صورت است كه مي توانيد، آمار را دقيق بيابيد. 

يكي از اين آناليزها كه در سال 2014 انجام شده بود، نشان ميداد كه مقدار 31.24 درصد از همه تراكنش هاي ارجاعي از سوي شبكه هاي اجتماعي به دست آمده است. با استفاده از اين نكته شما مي توانيد استراتژي تجزيه و تحليل خود را بهينه تر كنيد.

5- داده هاي خود را در گوگل آناليتيكس جمع آوري كنيد  

اگر شما به عنوان مدير يك وب سايت يا كسب و كار اينترنتي، داده هاي دريافتي خود از گوگل آناليتيكس را به صورت صحيح جمع آوري و تقسيم بندي نكنيد، مقداري از اطلاعات ارزشمند را خيلي راحت از دست مي دهيد.

اين داده ها عبارتند از : رفتاركاربران، منطقه جعرافيايي، درصد جمعيت و ... اگر بخواهيم وب سايتي را مثال بزنيم سايتهافينگتون پست از ايالات متحده امريكاست و هدف اصلي او هم در همان كشور است و بيشترين بازخوردها را نيز از آنجا دريافت مي كند. 

با تقسيم بندي، شما مي توانيد اهداف مد نظر  خود را در وب سايت به دست آوريد، تا مطالب خود را متناسب تر كنيد و به افراد بيشتري دسترسي پيدا كنيد. 

6- تنظيم اهداف در گوگل آناليتيكس

در مورد داشتن هدف بهتر است بدانيد كه در هاروارد مطالعه اي انجام شده است و نتيجه آن به اين صورت بوده است :"داشتن اهداف شما را 10 برابر موفق تر از قبل مي كند. " به عنوان يك بازارياب اينترنتي، شما قطعا اهدافي داريد.

 مثلا : ارتباط براي ايجاد منافع، بهبود مشاركت مشتري، فروش بيشتر و ... . همچنين در گوگل آناليتيكس مي توانيد اهدافي مانند افزايش روزانه دريافت فايل هاي سفارشي ايجاد كنيد، يا افراد بيشتري را دعوت كنيد تا بر روي يك صفحه يا لينك خاصي كليك كنند و تشويق شوند كه با شما در تماس باشند. اين ابزارها پيشرفت شما را نشان مي دهند به طوري كه مي توانيد تنظيمات را در صورت نياز انجام دهيد. 

7- تبديل، تبديل نشده است! 

حدود 22 درصد از بازاريابان اينترنتي، از نرخ تبديل خود ناراضي هستند. براي جلوگيري از افزايش اين نارضايتي بايد داده هاي تبديل خود را مورد بررسي قرار دهيد و ببنيد كاربران در وب سايت شما از كجا به كجا سفر مي كنند. بدون داده هاي تبديل، شما يك تصوير ناقص از عملكرد وب سايت خود خواهيد داشت. 

با تنظيم يك هدف تبديل در گوگل آناليتيكس، مي توانيد ببينيد كه يك كاربر از كجا تبديل شده است، كدام صفحات بيشترين بازديد سايت را داشتند و چه چيزي آنها را براي انجام تبديل ها جذب كرده است. 

8- رويداد ها و كمپين ها را رديابي نمي كنيد!

حدود 64.6 درصد مردم در هنگام جستجو براي خريد يك آيتم آنلاين به تبليغات گوگل اعتماد مي كنند و فروشندگان نيز از آن براي معرفي محصولات استفاده مي كنند، بنابراين توجه به اين زمينه كه كمپين ها بايد رديابي و در زمان لازم اصلاح شوند، شما را به موفقيت و افزايش فروش نزديكتر مي كند.

گوگل آناليتيكس شما منبع ترافيك ارجاع شما را به صورت كامل در اختيارتان قرار مي دهد. شما مي توانيد با گوگل آناليتكز رديابي هايي مانند تعداد كليك بر روي لينك ها، ايميل، و نمايش ويديو ها را بررسي كنيد. 

9- مقايسه سيب و پرتقال ! 

ضروري است كه اطلاعاتتان را مقايسه كنيد و به آنها توجه ويژه اي داشته باشيد، تا نتيجه گيري هاي مربوط به روند ترافيك وب خود را انجام دهيد. اگر شما ترافيك خود را، در دوماه مختلف بررسي كنيد مشاهده مي كنيد كه ممكن است تعطيلات و يا رويدادهاي ديگر بر اين تبديل تاثير داشته باشند. 

اين مسئله سيب و پرتقال در بسياري از موارد منحصر به فرد است، به ياد داشته باشيد كه بسياري از نظرسنجي هاي اصلي در مورد احتمال انتخاب نامزد رياست جمهوري دونالد ترامپ تنها 28.6 درصد بوده است. از آنجاييكه اين نظرسنجي ها اطلاعاتي از منابع كه نمي توانست مقايسه شود را مقايسه كرد.

يعني آمار جمعيت راي دهندگان ليبرال و محافظه كار بسياري از نظرسنجي ها، ناقص بودند.توجه كنيد كه هنگام تصميم گيري بر اساس اطلاعات گوگل آناليتيكسشما يك اشتباه مشابه را انجام ندهيد. 

10- ناديده گرفتن راهكارها ! 

حدود 5 درصد افراد در ايالات متحده در بالاترين سطح سواد رايانه اي قرار دارند، بقيه افراد امكان دارد گاهي اوقات در آناليز و تحليل و همچنين عمليات اجرايي يك وب سايت نياز به كمك داشته باشند و يا دچار مشكل شوند. شما اگر از گالري راه حل ها استفاده نكنيد، بسياري از امكانات مانند دسترسي به گزارش هاي اختصاصي، و راه حل هاي جامع را نخواهيد داشت.  

تعدادي از روشهاي استفاده گوگل آناليتكس،كه داراي نكات مثبتي بود را در اين مقاله بررسي كرديم،  و همچنين راه هاي زيادي براي اشتباه كردن با آن را معرفي كرديم، با اجتناب از اين مشكلات رايج، شما براي استفاده از پتناسيل اصلي وب سايتتان آماده خواهيد بود. 

 

منبع : bigdigita
برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۲۶:۴۶ توسط:دانيال موضوع:

همه موسيقي هاي دنيا و سبكشان

 

سبك، گونه يا ژانر موسيقي يك مقوله يا نامي قراردادي است كه براي توصيف صفات قطعه‌هايي از موسيقي كه  متعلق به رسوم مشترك هستند يا دسته‌اي از قراردادها است، به كار مي‌رود.

موسيقي  مي‌تواند از طرق بي‌شماري در سبك‌هاي گوناگون تقسيم شود. ماهيت هنري  موسيقي به اين معني است كه اين گونه طبقه‌بندي‌ها عمدتاً قراردادي و  بحث‌برانگيز هستند، و احتمال همپوشاني نام سبك‌هاي متفاوت وجود دارد.  الگوهايي كه گاه براي رده‌بندي سبك‌هاي موسيقي استفاده مي‌شود عبارت هستند  از سه رده اصلي: عاشقانه ، پرطرفدار (پاپ) و سنتي و آهنگ ؛ الگوهاي تفكيك‌كننده ديگر نيز عبارت هستند از: برهه زماني، ريشه‌هاي  منطقه‌اي و ملي؛ تكنيك اجرا و نحوه انتخاب سازها؛ ريشه‌هاي در هم آميخته  شده؛ كاركردهاي اجتماعي.

 عوامل متمايز‌كننده موسيقي هنري، ترانه و موزيك

موسيقي  شناسان گاهي موسيقي را توسط عوامل متمايز‌كننده سه‌گانه‌اي مانند مثلث  فيليپ تگ (سه سبك بديهي فولك، هنري و پاپ) دسته‌بندي مي‌كنند. او توضيح  مي‌دهد كه هر يك از اين سه سبك قابل تمييز نسبت به ديگري قابل شناسايي است.

دوره زماني

موسيقي  گاه توسط دوره زماني ظهور يا زمان اوج طرفدارهاي آن دسته‌بندي مي‌شود،  مانند: موسيقي راك دهه ۵۰ ميلادي، موسيقي قرن ۱۷ ام، يا موسيقي دوره  رمانتيك.

موسيقي-منطقه‌اي

اين مسئله نيز امكان‌پذير است كه موسيقي  را توسط عوامل جغرافيايي دسته‌بندي كنيم. به عنوان مثال مي‌توان به موسيقي  استراليا به عنوان معيار اصلي كه شامل موسيقي راك استراليا،  محلي استراليا، موسيقي  و موسيقي جز يا كلاسيك استراليا است، اشاره كرد.

تكنيك و سازبندي

موسيقي و آهنگ همچنين از طريق جنبه‌هاي تكنيكي مانند سازهايي كه براي اجراي آن‌ها  استفاده مي‌شود طبقه‌بندي مي‌شود. براي مثال موسيقي راك اغلب با ساز گيتار  الكتريك و موسيقي كلاب با استفاده از درام-ماشين يا سينث سايزرها مرتبط  شمرده مي‌شود.

ريشه‌هاي در هم آميخته

احتمال مي‌رود كه يك ترانه براي بيان ريشه خود به عنوان دو سبك در هم آميخته شده مانند راك-بلوز و  جز-لاتين برچسب در يافت كند. از برخي سبك‌ها بدون نام بردن از دو سبك در هم  آميخته شده براي آن‌ها استفاده مي‌شود. مثال اين موضوع  پاپ كراس اور يا فيوژن-جز (تركيبي از جز و  راك) است.

كاركردهاي اجتماعي

موسيقي همچنين مي‌تواند توسط كاركردهاي موسيقي اجتماعي آن دسته‌بندي شود. مثال‌هاي بديهي آن عبارت اند از: موسيقي  يا  موسيقي

ترانه  به معني شعر و آهنگي كه خواننده آن را تحت قواعد موسيقايي اجرا كرده باشد  گفته مي‌شود. به تعبير ديگر هر شعري كه قابليت موسيقايي داشته باشد را  مي‌توان ترانه دانست. يك آهنگ ممكن است توسط يك خواننده بطور تكي خوانده شود يا به همراه گروهي از  خوانندگان به‌طور دو نفره، سه نفره يا بيشتر كه در يك هارموني مشخصي با هم  اجرا مي‌كنند؛ ولي اين شكل براي اركسترها بزرگ موسيقي كلاسيك يا اپرا مورد  استفاده قرار نمي‌گيرد. ترانه‌ كه توسط بيشتر از يك نفر، در يك گروه موسيقي در رنگ آميزي‌هاي كلامي و در چند  هارموني خوانده مي‌شود را كر مي‌نامند همچنين موسيقي هاي بسياري نيز بوده  اند كه تاثيرات زيادي را داشتند آهنگ بچه , آهنگ قشنگ , آهنگ لري , آهنگ زيبا , ترانه هاي عاشقانه , ترانه شاد , ترانه زيبا , ترانه موزيك , آهنگ قديمي , موزيك , موسيقي عالي , موزيك قشنگ , موزيك , ترانه غمگين , آهنگ تتلو , آهنگ حميد , موزيك ترنس , موزيك تركنو , موزيك ,

دوران معاصر

در دوران شعر معاصر، قافيه‌دار بودن و سازگار بودن شعر ايراني با عروض ديگر از پيش‌شرط‌هاي ترانه شعر نيست.[۲]

درون‌مايهٔ  ترانه‌ ايراني ها  معمولاً توده‌اي و عاميانه و احساسي است. فراق، غربت، عشق و محبت، دشمني،  دادخواهي، مبارزه با ظلم و ستم، آموزش موسيقي و … از موضوعات اصلي ترانه‌ ها هستند

در ابتداي دورهٔ معاصر اكثر ترانه‌ هاي فارسي تغزل به سبك عراقي بوده و به پيروي از بزرگان اين سبك مانند حافظ و سعدي  سروده شده‌است. از آن‌جا كه تنها سبك موجود آن روزگار موسيقي رديفي و  دستگاهي بود، تا سال‌ها در زبان و قالب ترانه تغيير جدي پديد نيامد.[۲]

در سال‌هاي آغازين دههٔ پنجاه، با آغاز موج نوي ترانه يا همان ترانه نوين و تولد موسيقي پاپ در ايران، زبان به فراخور موسيقي دچار  شكستگي شد و به واقع به زبان گفتاري مردم كوچه و بازار نزديك شد. ترانه از  آن پس از تعاريف قالب‌هاي كلاسيك بيرون آمد و در حقيقت تعريف آن ديگرگون  شد. از آن تاريخ تا امروز تغيير بنيادين به مثابهٔ آنچه در دههٔ ۵۰ اتفاق  افتاد، در ترانه رخ نداده‌است؛ ولي شاهد فراز و نشيب‌هاي بسياري به فراخور  تغييرات فرهنگي، سياسي و اجتماعي، در آن بوده‌ايم.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۳۸:۲۹ توسط:دانيال موضوع:

آهنگ شاد مازندراني و بسيار زيبا

آهنگ مازندراني و بسيار زيبا

ترانه هاي شاد مازندراني با لينك مستقيم

دانلود آهنگ هاي شاد مازندراني تقديم به تو دوست عزيزم

اصطلاحات و گويش و كلمات مختلف در زبان شيرين مازندراني
(به همراه تلفظ انگليسي و برگردان فارسي)

مجموعه اي از اسامي پرندگان – وسايل ها – مكان ها و رنگ ها و اعضاي بدن – زمان ها و انواع بازي هاي محلي و ساير اصطلاحات كه در اين مجموعه تقديم مي گردد:



پرنده گان و حيوانات

طلا : telah : خروس

ماركك : markek : مرغ مادر

سيكا : sika : اردك

نيمچه : nimcheh : جوجه

وك : vak : قورباغه

آروسك گل : arosek gal : نوعي موش بزرگ

گل: gal : موش

مر : mar : مار

كوز : kavez : لاك پشت

كندو : kando : زالو

شال : shal : شغال

بامشي : bameshi : گربه

كچ كج : kej kej : مرغ مادر كه به همراه جوجه ها باشد

گو : goo : گاو

گوگزا : goo geza : گوساله

گومش: goomesh : گاو ميش

جينكا : jineka : گاو نر

منگو : mango : گاو ماده

گسفن : gesfen : گوسفند

كسفن وره : gesfen vareh : بره

كلاج : kelaj : كلاغ

شكروم : shekerom : دسته هايي از سار

پيت كله : pit keleh : جغد

ميچكا : michka : گنجشك

كوتر : koter : كبوتر

زيك : zik : نوعي پرنده بسيار كوچك

صحرا غاز : sahra ghaz : غاز صحرايي يا وحشي

صحرا سيكا : sahra sika : اردك صحرايي يا وحشي

چلچلا: chelchela: چلچله

رگ رگين : ragrakin : نوعي پرنده در آبندان ها

چاله خس : chalekhes : نوعي پرنده در آبندان ها

ايا : aya : نوعي پرنده وحشي

تيكا: tika : نوعي پرنده وحشي

شونه قپين : shone ghepin : شانه به سر

قشنيك : ghashnic : كلاغ

او گل : oogal : نوعي موش آبي

تشي : tashi : جوجه تيغي

وسيله ها

مقراض يا ناخچين : meghraz, nakhchin : قيچي

كمل : kamel : كاه برنج

بينج : binj : شلتوك ، برنج با پوست

سپوس : sapos : پوست برنج

گرواز : gervaz : نوعي بيل براي كشاورزي

فوكا : foka : وسيله اي براي كشاورزي

چنگگ : chengek : وسيله اي براي نرم كردن خاك براي زراعت

چاقاله : chaghaleh : وسيله اي جهت گودكي كوچك براي كاشت

داز: daz : داس يا وسيله اي براي بريدن شاخه هاي كوچك

دره : dareh : داس يا وسيله اي براي درو در كشاورزي

تاشه : tasheh : تيشه

تور : tor : تبر

درزن : darzen : سوزن

كلوش : kalosh : نوعي كفش محلي

سرپايي : sarpaee : دمپايي

قوا : gheva : كت

جرب : jereb : جوراب

تنه كه : tenekeh : شورت

جمه : jemeh : پيراهن

شونه : shoneh : شانه

ميركا : mirka : دانه تسبيح

كوفا : kofa : از انباشته شدن محصولات كشاورزي را گويند

چلكوم : chelekom : چوب هايي كه بر روي زمين مرتب بكارند

فيهه : fiheh : وسيله براي كشاورزي

بلو : balo : وسيله براي كشاورزي

لت كش : latkash : وسيله اي براي جابجا كردن گل و خاك

سمبار : sembar : سماور

گالدوج : galdoj : سوزن بزرگ براي بستن روي كيسه ها

كيله : kileh : وسيله براي پيمانه برنج يا گندم

كيله : kileh : نهر كوچك براي عبور آب

تلم : telem : وسيله براي توليد دوغ يا كره يا ماست

منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۴۶:۱۱ توسط:دانيال موضوع: